۱۰ حقیقت که باید در مورد قهوه بدانید

قهوه نوشیدنی است که بعد چای کشف شد و طوفانی بزرگ به پا کرد. این نوشیدنی تاریخچه مخصوص به خود را دارد و به صورت گرم یا سرد نوشیده می‌شود. این نوشیدنی جزئی از زندگی آمریکایی و اروپایی‌ها است و جدا از عطر و طعم بی‌نظیر خواص ویژه‌ای دارد.

قهوه نوشیدنی است که بعد چای کشف شد و طوفانی بزرگ به پا کرد. این نوشیدنی تاریخچه مخصوص به خود را دارد و به صورت گرم یا سرد نوشیده می‌شود. این نوشیدنی جزئی از زندگی آمریکایی و اروپایی‌ها است و جدا از عطر و طعم بی‌نظیر خواص ویژه‌ای دارد.

این نوشیدنی منبع غنی از آنتی اکسیدان‌هایی است که برای بدن مفید و ضروری است و علاوه بر افزایش فعالیت مغز به جلوگیری از بیماری آلزایمر کمک می‌کند. مردم قهوه را به شیوه‌های گوناگون مانند: اسپرسو، کاپوچینو، کافه لاته، موکا، آمریکانو، ایرلندی و آیس کافی می‌نوشند. اما قهوه در زمان‌های قدیم به راحتی پذیرفته نشد.

در ادامه به لیستی از مواردی که درباره این نوشیدنی باید بدانید اشاره شده است.

قهوه

اختراع و محبوبیت قهوه

داستان در مورد شخصی به نام goatherd در اتیوپی است که برای اولین بار این نوشیدنی را در قرن نهم کشف کرد. با این حال این نوشیدنی در اواسط قرن 15 در بسیاری از زیارتگاه های سیف یمن مورد استقبال قرار گرفت.

برای مراسم مذهبی

این نوشیدنی تقریبا 1100 سال پیش توسط بازرگانان به عربستان فرستاده شد. عرب‌ها نوشیدنی‌ای از پالپ قهوه درست کردند و از این نوشیدنی در مراسم‌های مذهبی استفاده کردند.

اولین کافه اروپا

کشور ونیزبه وسیله شرکای تجاری خود در خاورمیانه و شمال آفریقا، قهوه را دریافت کرد و آن را به سایر نقاط اروپا گسترش داد. یک خانه قهوه در ایتالیا اولین کافه‌ای بود که در سال 1645 در اروپا تاسیس شد.

نوشیدنی مسلمانان یا مسیحی‌ها

این نوشیدنی به طور کلی "نوشیدنی مسلمان" محسوب می شد اما طرفدار زیادی در آن زمان نداشت؛ در سال 1600 میلادی، پاپ کلمنت 8 اعلام کرد که قهوه یک «نوشیدنی مسیحی» است، این کار باعث شد محبوبیت قهوه بین مسیحی‌ها بیشتر شود.

تغییرات در کشت

در دهه 1970، قهوه که در سایه و به دور از نور خورشید کشت می‌شد، زیر تابش مستقیم نور خورشید کشت شد، این کار باعث افزایش عملکرد محصول و سرعت رشد شد.

چطور خوش‌عطر‌تر می‌شود؟

هنگامی که دانه‌های قهوه خشک است آن را دم کنید زیرا این کار باعث می‌شود برخی از روغن های معطر و سایر روغن‌ها مانند کافئل طعم و عطر قهوه را بهتر کند و اسید‌های موجود در آن ضعیف‌تر می‌شوند.

دومین محصول صادر شونده

قهوه، بعد از نفت، دومین محصول صادراتی در جهان است و برزیل بزرگترین صادر کننده آن است.

نقش کافئین

کافئین می تواند علائم بیماری ریفلاکس گوارشی، آریتمی قلب، میگرن و اختلالات خواب را در افراد مبتلا به چنین بیماری‌هایی تشدید کند. دوز بالای کافئین موجب اضطراب به خصوص در افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی می‌شود. از سوی دیگر، محققان کشف کردند که کافئین اثرات مهار کننده آدنوزین را در مغز متوقف می کند و باعث کاهش افسردگی می‌شود.

اولین کافه در پاریس

کافه Procope، که هنوز هم وجود دارد، به عنوان اولین کافه در پاریس در سال 1689 تاسیس شد. این کافه محل ملاقات متفکران بزرگ مانند Voltaire، Denis Diderot، Rousseau و غیره بوده است.

ساخت موسیقی

یوهان سباستین باخ یکی از موسیقی‌های خود را به افتخار این نوشیدنی ساخت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان